Homepage > O nas > Mam wykupione ubezpieczenie turystyczne – jak postępować w razie wypadku

Mam wykupione ubezpieczenie turystyczne – jak postępować w razie wypadku

23/08/2017

Przed wyjazdem na wymarzone wakacje kupujesz ubezpieczenie turystyczne. Podczas urlopu przydarza Ci się sytuacja, w której potrzebujesz pomocy. Jak zachować się w razie nieprzewidzianego zdarzenia? Mamy dla Ciebie kilka rad, aby sprawnie i skutecznie skorzystać z polisy.
 
Ubezpieczenie turystyczne - jak postępować w razie wypadku


Obowiązująca w każdej sytuacji „zasada pięciu P”

Postępowanie w przypadku wystąpienia nieprzewidzianego zdarzenia można opisać w pięciu łatwych do zapamiętania krokach:
  1. POMOC: w celu wezwania natychmiastowej pomocy zadzwoń na infolinię, która jest dostępna 24 godziny na dobę:
    + 48 22 575 97 28. Jeżeli nie jest to pilna sprawa, wszystko możesz załatwić drogą e-mailową: kontakt@axa-assistance.pl.
  2. POSZKODOWANI: jeżeli ktoś wyrządzi Tobie szkodę lub Cię zrani, zapewnij sobie świadków oraz weź dane kontaktowe sprawcy. W poważniejszych przypadkach wezwij policję.
  3. PODPIS: nie podpisuj niczego, czego nie rozumiesz lub z czym się nie zgadzasz. Jeżeli będziesz do tego zmuszany (na przykład przez policję), to na dokumencie dopisz swój sprzeciw przynajmniej w języku angielskim lub ewentualnie polskim.
  4. PASZPORT: dokumenty podróży trzymaj zawsze przy sobie i nikomu ich nie powierzaj.
  5. PIENIĄDZE: trzymaj przy sobie lub w hotelowym sejfie. Nie wnoś opłat za usługi, o które nie prosiłeś lub za które nie możesz dostać potwierdzenia dokonania płatności.
 

Dzwoniąc na naszą infolinię przygotuj się na podanie następujących informacji:

  1. POLISA: na wstępie przygotuj numer swojej polisy.
  2. POZYCJA: poinformuj koordynatora, kiedy i gdzie doszło do zdarzenia oraz gdzie się aktualnie znajdujesz (ulica, miejscowość, kraj itd.).
  3. PRZYCZYNA: opisz, jak doszło do kontuzji lub do wypadku.
  4. POCZUCIE: opowiedz nam, jaki jest dokładnie Twój stan i jak się czujesz.
  5. POŁĄCZENIE: przygotuj numer telefonu, na który do Ciebie oddzwonimy.


Potrzebujesz naszej pomocy? Dzwoń śmiało! + 48 22 575 97 28

Rozmowa potrwa jedynie chwilę, a po jej zakończeniu będziesz dokładnie wiedzieć, jak dalej postępować.

Wskazówka od AXA Assistance: w przypadku zagubienia lub kradzieży bagażu zgromadź jak największą ilość dokumentów, np.: protokół z policji, zaświadczenie przewoźnika, rachunki, bilety lotnicze, karty pokładowe lub fragment naklejki z bagażu. W przypadku uszkodzenia/zniszczenia bagażu zadbaj o zdjęcia dokumentujące powstałą szkodę.
 
Życzymy udanej podróży!
 

23/08/2017
Udostępnij ten artykuł: