Zapoznaj się z rekomendacjami dotyczącymi korzystania z Ubezpieczenia podczas podróży do USA

Jak należy postępować w trakcie leczenia w USA, aby wszystko przebiegło bez problemów?

+48 22 575 97 28

⚠️ W pierwszej kolejności prosimy zawsze o kontakt z nami, abyśmy mogli pomóc w załatwieniu sprawy i udzielić niezbędnych informacji dotyczących dalszego postępowania.

⚠️ Jeżeli Twój stan zdrowia wymaga natychmiastowego leczenia i nie ma możliwości wcześniejszego kontaktu z nami, prosimy o niezwłoczny kontakt jak będzie to możliwe. Przypominamy, że zgłoszenia zdarzenia może dokonać również osoba trzecia – wystarczy, że będzie znała podstawowe informacje o ubezpieczonym, w tym również o jego ubezpieczeniu.

Na czym polega proces?

➡️ Po zgłoszeniu zdarzenia, przekażemy Ci numer ubezpieczenia PPO Insurance - naszego amerykańskiego partnera United Healthcare Global, który należy przedstawić w placówce medycznej.

          ✅ Oprócz numeru ubezpieczenia, zorganizujemy dla Ciebie leczenie w odpowiedniej placówce medycznej i udzielimy Ci niezbędnych instrukcji.

          ✅ Jeśli Twój stan zdrowia wymaga natychmiastowego leczenia i nie masz możliwości kontaktu z nami, wezwij pomoc a następnie poinformuj nas o zdarzeniu, wtedy kiedy będzie to możliwe. Każda osoba, która posiada podstawowe informacje o Tobie, zdarzeniu oraz Twoim ubezpieczeniu, może również dokonać zgłoszenia.
 
          ❌ Placówki medyczne na terenie USA nie znają nazw firm ubezpieczeniowych z Polski, dlatego wygenerujemy dla Ciebie specjalny numer ubezpieczenia PPO Insurance (United Healthcare Global).

➡️ W trakcie leczenia poproś lekarza o przekazanie Ci pełnej dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna musi zawierać szczegółowe informacje o stanie Twojego zdrowia - historię choroby, diagnozę, plan leczenia i zastosowane leki.

          ⚠️Dokumentacja medyczna jest wymagana do rozstrzygnięcia Twojego roszczenia.

          ✅ Zakład opieki zdrowotnej ma obowiązek wydać Ci dokumentację medyczną lub wskazać możliwość pobrania jej z ich systemu.          Dokumentacja medyczna nie jest wysyłana do innych podmiotów ze względu na ochronę danych osobowych, więc uzyskanie jej przez ubezpieczyciela jest prawie niemożliwe.

          ❌ Discharge Instructions (DC) lub After Care Instructions (ACI) nie są wystarczającą dokumentacją medyczną, ponieważ nie zawierają informacji o przebytym leczeniu oraz szczegółowego rozpoznania. Przed opuszczeniem placówki medycznej, rekomendujemy sprawdzić czy dokumenty posiadają niezbędne informacje, takie jak: diagnoza, rozpoznanie, zalecenia medyczne.


➡️ Jeśli po zakończonym leczeniu otrzymasz Statements (roszczenia o zapłatę za leczenie), nie martw się. Możesz otrzymywać takie wezwania przez pewien czas po zakończeniu leczenia. Jest to częste w przypadku zdarzeń ubezpieczeniowych w USA.

          ✅ Zalecamy, aby nie opłacać takich wezwań.

          ✅ Przekaż otrzymane wezwanie do zapłaty na adres likwidacja@axa-assistance.pl z numerem szkody w temacie wiadomości.