Ubezpieczenie kosztów rezygnacji to ubezpieczenie dodatkowe, będące rozszerzeniem ubezpieczenia turystycznego, które za opłatą dodatkowej składki może zapewnić ochronę Twoich finansów w sytuacjach konieczności rezygnacji z wyjazdu lub jego przerwania.
Ubezpieczenie rezygnacji z/przerwania podróży
Ubezpieczenie kosztów rezygnacji to ubezpieczenie dodatkowe, będące rozszerzeniem ubezpieczenia turystycznego, które za opłatą dodatkowej składki może zapewnić ochronę Twoich finansów w sytuacjach konieczności rezygnacji z wyjazdu lub jego przerwania.
Ubezpieczenie rezygnacji z/przerwania podróży pozwala na otrzymanie zwrotu poniesionych kosztów podróży, wykupionej z wyprzedzeniem, w przypadku konieczności jej odwołania lub przerwania, w sytuacjach życia codziennego, związanych m.in. ze zdrowiem, pracą, czy też np. wezwaniem do sądu.
Dzięki ochronie, jaką oferujemy w ramach ubezpieczenia kosztów rezygnacji ewentualne odwołanie zaplanowanych wyjazdów nie będzie aż tak dotkliwe finansowo. Ubezpieczeniem objęte są zarówno osoby ubezpieczone, współubezpieczeni uczestnicy wyjazdu jak i ich osoby bliskie.
Kupując ubezpieczenie możesz zabezpieczyć się zarówno na zagraniczny wyjazd kupiony w biurze podróży (tj. koszty imprezy turystycznej) jak również organizowany we własnym zakresie (tj. koszty biletów lotniczych i noclegów w zagranicznych obiektach).
Dlaczego warto się ubezpieczyć od kosztów z rezygnacji podróży?
- Planujesz podróż z wyprzedzeniem i chcesz zabezpieczyć się na wypadek nieoczekiwanych sytuacji, które mogą ją uniemożliwić.
- Obawiasz się zachorowania lub zachorowania Twoich bliskich przed podróżą.
- Chcesz zabezpieczyć się przed innymi nieprzewidzianymi sytuacjami, które mogą uniemożliwić zaplanowaną podróż np. kradzież dokumentów.
- Chcesz mieć pewność odzyskania poniesionych kosztów podróży.
Jakie mogą być powody rezygnacji z podróży
- Możesz otrzymać zwrot poniesionych kosztów w przypadku zdarzeń, które uniemożliwiły rozpoczęcie lub kontynuację podróży dotyczących ubezpieczonego, współubezpieczonego lub osób im bliskich:
- nagłe zachorowanie, w tym zachorowanie na COVID-19 ubezpieczonego lub współubezpieczonego,
- nieszczęśliwy wypadek ubezpieczonego lub współubezpieczonego,
- objęcie ubezpieczonego lub współubezpieczonego izolacją w związku z uzyskaniem pozytywnego wyniku testu na obecność wirusa SARS-CoV-2,
- zgon ubezpieczonego, współubezpieczonego lub ich bliskich,
- nagłe zachorowanie lub nieszczęśliwy wypadek osoby bliskiej ubezpieczonego lub współubezpieczonego, w związku, z którym ich obecność jest konieczna w celu sprawowania opieki nad tą osobą w okresie planowanej podróży,
- komplikacje w przebiegu ciąży ubezpieczonej, współubezpieczonej lub osób im bliskich,
- przedwczesny poród ubezpieczonej, współubezpieczonej lub osoby bliskiej,
- kradzież dokumentów ubezpieczonego lub współubezpieczonego, które są niezbędne do odbycia podróży np. paszport, wiza wjazdowa,
- kradzież z włamaniem w miejscu zamieszkania ubezpieczonego lub współubezpieczonego, w związku z którą konieczna jest ich obecność w miejscu zamieszkania w okresie planowanej podróży,
- szkoda rzeczowa (w mieniu) poniesiona przez ubezpieczonego lub współubezpieczonego spowodowana klęską żywiołową, w związku z którą konieczna jest ich obecność w miejscu zamieszkania w okresie planowanej podróży,
- utrata pracy przez ubezpieczonego lub współubezpieczonego, tj. wypowiedzenie przez pracodawcę umowy o pracę,
- rozpoczęcie pracy przez ubezpieczonego lub współubezpieczonego, wyznaczone przez nowego pracodawcę na dzień przypadający podczas trwania podróży,
- wezwanie ubezpieczonego lub współubezpieczonego do sądu na posiedzenie w charakterze strony (uczestnika), które przypada na czas trwania podróży,
- wypadek drogowy z udziałem pojazdu należącego do ubezpieczonego lub współubezpieczonego, którym planowo miała się odbyć podróż.
Kiedy nie otrzymasz zwrotu poniesionych kosztów?
Pomimo wykupionej polisy istnieją sytuacje, które wykluczają zwrot poniesionych kosztów, są to między innymi:
- brak poinformowania organizatora/dystrybutora wyjazdu o rezygnacji z wyjazdu,
- zaostrzenie choroby przewlekłej, występującej przed zakupem polisy,
Kiedy możesz kupić ubezpieczenie rezygnacji z/przerwania podróży?
Ubezpieczenie możesz dokupić jako rozszerzenie ochrony podczas zakupu ubezpieczenia turystycznego. Zawarcie umowy ubezpieczenia rezygnacji z/przerwania podróży możliwe jest po dokonaniu rezerwacji wycieczki, biletu lotniczego lub noclegów i wniesieniu co najmniej części opłaty (zaliczki) najpóźniej 29 dni przed datą rozpoczęcia podróży. Jeśli w momencie zawierania umowy ubezpieczenia do wyjazdu pozostało mniej niż 29 dni, do jej zawarcia może dojść wyłącznie w tym samym dniu, w którym dokonano rezerwacji i wniesiono opłaty.
Jakie dokumenty będą potrzebne do wypłaty świadczenia?
W każdym przypadku będą to:
- druk zgłoszenia szkody,
- potwierdzenie odwołania wyjazdu wraz z naliczonymi kosztami,
- potwierdzenie płatności za wyjazd.
W zależności od powodu rezygnacji z podróży, może się okazać, że będziemy potrzebować dodatkowych dokumentów. Należy pamiętać, że każdy przypadek, zgłoszenie rozpatrywane jest indywidualnie, dlatego. możesz być poproszony o dostarczenie dodatkowych dokumentów.
Powyższe informacje mają jedynie charakter informacyjny. Wszystkie szczegóły dotyczące ochrony ubezpieczeniowej znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Daleko od Domu.