Ubezpieczenie rezygnacji z/przerwania podróży


Ubezpieczenie kosztów rezygnacji to ubezpieczenie dodatkowe, będące rozszerzeniem ubezpieczenia turystycznego, które za opłatą dodatkowej składki może zapewnić  ochronę Twoich finansów w sytuacjach konieczności rezygnacji z wyjazdu lub jego przerwania. 

Ubezpieczenie rezygnacji z/przerwania podróży 

Ubezpieczenie kosztów rezygnacji to ubezpieczenie dodatkowe, będące rozszerzeniem ubezpieczenia turystycznego, które za opłatą dodatkowej składki może zapewnić ochronę Twoich finansów w sytuacjach konieczności rezygnacji z wyjazdu lub jego przerwania.  

Ubezpieczenie rezygnacji z/przerwania podróży pozwala na otrzymanie zwrotu poniesionych kosztów podróży, wykupionej z wyprzedzeniem, w przypadku konieczności jej odwołania lub przerwania, w sytuacjach życia codziennego, związanych m.in. ze zdrowiem, pracą, czy też np. wezwaniem do sądu. 

Dzięki ochronie, jaką oferujemy w ramach ubezpieczenia kosztów rezygnacji ewentualne odwołanie zaplanowanych wyjazdów nie będzie aż tak dotkliwe finansowo. Ubezpieczeniem objęte są zarówno osoby ubezpieczone, współubezpieczeni uczestnicy wyjazdu jak i ich osoby bliskie.  

Kupując ubezpieczenie możesz zabezpieczyć się zarówno na zagraniczny wyjazd kupiony w biurze podróży (tj. koszty imprezy turystycznej) jak również organizowany we własnym zakresie (tj. koszty biletów lotniczych i noclegów w zagranicznych obiektach). 

Dlaczego warto się ubezpieczyć od kosztów z rezygnacji podróży?

  • Planujesz podróż z wyprzedzeniem i chcesz zabezpieczyć się na wypadek nieoczekiwanych sytuacji, które mogą ją uniemożliwić. 
  • Obawiasz się zachorowania lub zachorowania Twoich bliskich przed podróżą. 
  • Chcesz zabezpieczyć się przed innymi nieprzewidzianymi sytuacjami, które mogą uniemożliwić zaplanowaną podróż np. kradzież dokumentów. 
  • Chcesz mieć pewność odzyskania poniesionych kosztów podróży.  

Jakie mogą być powody rezygnacji z podróży  

  • Możesz otrzymać zwrot poniesionych kosztów w przypadku zdarzeń, które uniemożliwiły rozpoczęcie lub kontynuację podróży dotyczących ubezpieczonego, współubezpieczonego lub osób im bliskich: 
  • nagłe zachorowanie, w tym zachorowanie na COVID-19 ubezpieczonego lub współubezpieczonego, 
  • nieszczęśliwy wypadek ubezpieczonego lub współubezpieczonego, 
  • objęcie ubezpieczonego lub współubezpieczonego izolacją w związku z uzyskaniem pozytywnego wyniku testu na obecność wirusa SARS-CoV-2,  
  • zgon ubezpieczonego, współubezpieczonego lub ich bliskich, 
  • nagłe zachorowanie lub nieszczęśliwy wypadek osoby bliskiej ubezpieczonego lub współubezpieczonego, w związku, z którym ich obecność jest konieczna w celu sprawowania opieki nad tą osobą w okresie planowanej podróży, 
  • komplikacje w przebiegu ciąży ubezpieczonej, współubezpieczonej lub osób im bliskich, 
  • przedwczesny poród ubezpieczonej, współubezpieczonej lub osoby bliskiej,  
  • kradzież dokumentów ubezpieczonego lub współubezpieczonego, które są niezbędne do odbycia podróży np. paszport, wiza wjazdowa, 
  • kradzież z włamaniem w miejscu zamieszkania ubezpieczonego lub współubezpieczonego, w związku z którą konieczna jest ich obecność w miejscu zamieszkania w okresie planowanej podróży, 
  • szkoda rzeczowa (w mieniu) poniesiona przez ubezpieczonego lub współubezpieczonego spowodowana klęską żywiołową, w związku z którą konieczna jest ich obecność w miejscu zamieszkania w okresie planowanej podróży, 
  • utrata pracy przez ubezpieczonego lub współubezpieczonego, tj. wypowiedzenie przez pracodawcę umowy o pracę, 
  • rozpoczęcie pracy przez ubezpieczonego lub współubezpieczonego, wyznaczone przez nowego pracodawcę na dzień przypadający podczas trwania podróży,  
  • wezwanie ubezpieczonego lub współubezpieczonego do sądu na posiedzenie w charakterze strony (uczestnika), które przypada na czas trwania podróży, 
  • wypadek drogowy z udziałem pojazdu należącego do ubezpieczonego lub współubezpieczonego, którym planowo miała się odbyć podróż.  

 
​Kiedy nie otrzymasz zwrotu poniesionych kosztów? 

Pomimo wykupionej polisy istnieją sytuacje, które wykluczają zwrot poniesionych kosztów, są to między innymi:    

  • brak poinformowania organizatora/dystrybutora wyjazdu o rezygnacji z wyjazdu, 
  • zaostrzenie choroby przewlekłej, występującej przed zakupem polisy, 

Kiedy możesz kupić ubezpieczenie rezygnacji z/przerwania podróży?  

Ubezpieczenie możesz dokupić jako rozszerzenie ochrony podczas zakupu ubezpieczenia turystycznego. Zawarcie umowy ubezpieczenia rezygnacji z/przerwania podróży możliwe jest po dokonaniu rezerwacji wycieczki, biletu lotniczego lub noclegów i wniesieniu co najmniej części opłaty (zaliczki) najpóźniej 29 dni przed datą rozpoczęcia podróży. Jeśli w momencie zawierania umowy ubezpieczenia do wyjazdu pozostało mniej niż 29 dni, do jej zawarcia może dojść wyłącznie w tym samym dniu, w którym dokonano rezerwacji i wniesiono opłaty. 

Jakie dokumenty będą potrzebne do wypłaty świadczenia?  
W każdym przypadku będą to: 

  • druk zgłoszenia szkody, 
  • potwierdzenie odwołania wyjazdu wraz z naliczonymi kosztami, 
  • potwierdzenie płatności za wyjazd.  

W zależności od powodu rezygnacji z podróży, może się okazać, że będziemy potrzebować dodatkowych dokumentów. Należy pamiętać, że każdy przypadek, zgłoszenie rozpatrywane jest indywidualnie, dlatego. możesz być poproszony o dostarczenie dodatkowych dokumentów. 

Wejdź i kup ubezpieczenie turystyczne online razem z ubezpieczeniem od kosztów rezygnacji.

Powyższe informacje mają jedynie charakter informacyjny. Wszystkie szczegóły dotyczące ochrony ubezpieczeniowej znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Daleko od Domu.  

 

Share this article: